Eskrim, epe silahiyla bir vurusluk karsilasma serilerinden olusur. 1912′de oldugu gibi, modern pentahlonun eskrim bölümü, her maçi tek bir vurusun belirledigi yuvarlak robin-turnuvasi seklindedir.
Eskrim bir iç mekanda, 18 metre uzunlugunda ve 1.5-2 metre genisliginde özel alüminyum pist üzerinde gerçeklesir. Yarismaci diger atletlerin her biriyle epeyi kullanarak karsilasir. Her karsilasma 1 dakika sürer, kazanan hit skoru yakalayan ilk yarismacidir. Her ikisi de hit bir skor elde edemezse ikisi de kaybeder. Eger atletler birbirlerini saniyenin 0.04′te birinde vurularsa (çift vurus), vuruslarin hiçbirisi geçerli olmaz.
Penalti puanlari çesitli ihlallerde verilir: epeyi rakibin disinda herhangi bir seye vurmak, sinir çizgisini iki ayakla geçmek, yarismacini bir digerine tamamen arkasini dönmesi..
Karsilasmalarin %70′ini kazanan 1000 puanlik skoru elde eder. Her kazanma bir zafer, her kaybetme de bir yenilgi olarak adlandirilir. %70 kazanimin üzerindeki her zafer özel puan degeri tasir. %70′in üzerindeki her zaferin degeri yarismacilarin sayisina bagli olarak degisir. En sik elde edilen skorlar: 22-23 maç = +/- 40 puan 24-26 maç = +/- 36 puan 27-29 maç = +/- 32 puan 30-33 maç = +/- 28 puan 34-39 maç = +/- 24 puan Örnek: 32 yarismaci (finale kalanlarin sayisi), her atlet için 31 karsilasma anlamina gelir. 31′inin %70′i 22.20 zafer anlamina gelir, bu da 944 puandir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder